Tuesday, June 30, 2009

> rockafella part 2

gemgem once said 'kalau hang suka kat marka tu...hang patut pi terus ' approach ' dia....just try....you've got nothing to lose bro...'

thank you, gem...tapi aku tak termampu la nak buat macam tu...

kalau lah aku ada keberanian yang macam tu, aku tak la sesenja sekarang ni...aku ni nampak ja macam tak tau malu, tapi sebenarnya pemalu dan penakut la sikit...terutama sekali selepas pengalaman di atas Bus Mini Wilayah dulu.. to put it short la...about 13-14 years dulu, aku ternampak la seorang marka dalam BMW and she was sitting fairly close dengan aku ni, 1 or 2 seats away cam tu la. she was by far the most gorgeous woman i've ever seen in my life lah....bagi aku la, tapi most of kawan-kawan aku wouldn't have thought the same cam aku..'bro...you have a totally different taste in woman la ' so they say......aku tak kisah.

about two days later, masa aku kat lebuh ampang BMW station, aku ternampak this woman again!!!.... and she was alone and walking towards the Central Market. aku macam tengok dia for a few minutes tapi aku bet dia tak tau pun yang aku dok tengah tengok dia...macam biasa la kan..dok syok sorang-sorang..

one day, masa aku dalam one of the mini busses nak pi kerja kat ampang point, out of no where, when the bus stopped for someone...it was her....again!..she got on and sat in the left side of the bus...same row...tapi aku on the right side, taste lah!!!!! wangi.....nak tegur ka? tak nak tegur...nak tegur ka? tak nak tegur ka? kalau tegur, nak kata apa? nak kata hi ka...hello? or tanya' you kerje kat manee? macam-macam lagi lah...dekat 15 minit la jugak aku dok berderama sorang-sorang tepi tingkap bas tu.....last, aku kata dalam hati ' now or never! '...setelah bismilah 2,3kali, aku pun memberanikan diri bangun....berjalan...dan duduk sebelah dia...everyone in the bus was looking at me masa tu...free show...aku rasa semua orang macam dok tunggu nak gelak kat aku ja..

bontot aku cecah ja cushion seat sebelah marka tu, terus aku tanya ' hi, boleh berkenalan? '..............dalam bas masa tu, senyap-sunyi. selalu driver bas tu pasang lagu ' blame it on the rain,mili-vanili 'sampai lunyai telinga...tapi hari ni tak pasang-pasang pulak..

aku tanya sekali lagi ' hi....... ' perempuan tu tak tengok aku langsung...senyum tak..apa pun tak..malu nya aku ni memang tak terkira lah..
apa aku perlu buat ni? pergi balik tempat duduk aku tadi ka? ish...tak sanggup aku nak pusing kepala menghala penumpang-penumpang kat belakang tu...sah-sah diaorang dok follow ' live telecast ' show aku tu tadi....

aku kata dalam hati yang rosak ni ' buat bodo, duduk ja kat sini sampai ampang point '....tapi, perjalanan dari lebuh ampang ke ampang point tu aku rasa macam perjalanan dari padang besar nak pi tanjong pagar, singapura...berjam-jam...lama betul.....

7 comments:

  1. Hang pi tegoq pompuan pekak pasai apa? Sabit tu la hang dok di takok cipet lagi nyah oi!

    Lain kali hang jangan dok cakap ja! Buat lagu Gemgem. Dapat ja teruih kerabat juboq!

    Baru macho!

    ReplyDelete
  2. bro, my advice remains... just go for it.

    more importantly.. jangan sensitip sangat...kena tebal sikit dalam hal hal camni...

    so.. jangan delete sms!! :P

    ReplyDelete
  3. SD... a sifu once told me... kerabat juboq kalu.. sampai nun pun dia akan ingat...

    ReplyDelete
  4. bro,gem lain...dia ' don GEM juan demarco '....hahaha

    gem, aku dah start pakai kulit boya skin protection cap sk10 dah.......masih tak apa2 berlaku waaa waaaa

    ish...budak skolah kola ni mmg tak dak benda lain la hampa nak cerita.. hahahahaha

    ReplyDelete
  5. hey, try themakersixty8@yahoo.com...i rasa laaa ;p

    ReplyDelete